Telefon: +420 739 425 676 | E-mail: info@ovocnedarky.cz
Dnes má svátek Oto

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

  1. Obchodní podmínky pro spotřebitele
  2. Formulář pro odstoupení od smlouvy pro spotřebitele a poučení
  3. Obchodní podmínky pro podnikatele




  1. Obchodní podmínky pro spotřebitele
  2. Úvodní ustanovení
  3. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) firmy ToVi s.r.o., IČ: 199 02 646, se sídlem Pitkovická 993/13, 100 00 Praha 10, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese https://www.ovocnedarky.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
  4. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí, že pro něj platí pravidla uvedená ve OP pro podnikatele a právnické osoby.
  5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  6. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami a je si vědom, že ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Uživatelský účet
  9. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
  10. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Poruší-li kupující povinnost správného uvádění svých údajů a vznikne-li tím prodávajícímu škoda, může tuto škodu po kupujícím požadovat. Vznikne-li uvedením nesprávných údajů kupujícího škoda kupujícímu, jde tato škoda plně k jeho tíži.
  11. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
  12. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
  13. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
  14. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

III. Uzavření kupní smlouvy

1.Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

  1. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků.
    Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  3. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
  • objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
  • způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
  1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
  2. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  3. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím dle § 1745 občanského zákoníku vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
  4. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  5. Prodávající si vyhrazuje ve výjimečných případech a po předchozím informování kupujícího, právo na změnu kupní smlouvy, kdy v případě nesouhlasu kupujícího s touto změnou má právo prodávající z tohoto důvodu od kupní smlouvy odstoupit, případně také dle uvážení prodávajícího bez předchozího pokusu o změnu odstoupit od této kupní smlouvy dle § 2001 občanského zákoníku. Tak může být činěno pouze v případech zjevné chyby webového rozhraní, případně jiné zjevné chyby v prezentaci výrobků na webovém rozhraní obchodu. V takovém případě prodávající neprodleně po zjištění chyby informuje kupujícího.
  6. Cena zboží a platební podmínky
  7. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
  • platební kartou nebo online bankovním převodem přes platební bránu na webovém rozhraní prodávajícího,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2902718934/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“).
  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. Kupní cenu je splatná nejpozději do 16 h před plánovanou expedicí zboží. V případě, že kupní cena nebude uhrazena včas, výroba objednaného zboží nebude zahájena.
  3. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  4. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
  5. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
  6. Odstoupení od kupní smlouvy
  7. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit a od kupní smlouvy o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal.
  8. Nejedná-li se o případ uvedený v článku V. odst. 1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jen tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího info@ovocnedarky.cz.
  9. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle článku V. odst. 2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být prodávajícímu vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
  10. V případě odstoupení od smlouvy dle článku V. odst. 2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal (tedy v hotovosti nebo bankovním převodem). Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
  11. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  12. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
  13. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
  14. Adresa pro zaslání zboží zpět: ToVi s.r.o., Kudrnova 234/4a, 150 00 Praha 5.
  15. Přeprava a dodání zboží
  1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že kupující převezme zboží na místě určeném kupujícím nikoliv v den dodání zboží a jedná-li se současně o zboží uvedené v čl. V. odst. 1, nenese prodávající s ohledem na povahu zboží odpovědnost za jeho vady způsobené pozdním převzetím zboží kupujícím. Pakliže zboží nebude kupujícím převzato vůbec, a z tohoto důvodu se zboží vrátí prodávajícímu, nemá kupující v souladu s čl. V. odst. 1 právo na vrácení kupní ceny. Zboží uvedené v čl. V. odst. 1 nelze opakovaně doručovat a je nutné jej spotřebovat do 24h od převzetí.
  3. V případě zboží uvedeného v čl. V. odst. 2, pakliže je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. 
  4. V případě, že zboží nebude prodávajícím kupujícímu doručeno z důvodu vyšší moci (např. pandemie, živelná pohroma atd.), má kupující právo na vrácení kupní ceny po prodávajícím. Kupující však nemá právo po prodávajícím na náhradu škody, která z tohoto důvodu kupujícímu vznikla.
  5. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  6. V případě neporušeného obalu, ale následného zjištění poškození obsahu zásilky, doporučujeme co nejdříve, nejlépe ihned po převzetí, toto poškození nahlásit prodejci, v nejlepším případě přímo patřičnému dopravci. Předejdete tímto jednáním případnému sporu mezi prodávajícím a kupujícím v otázce příčiny poškození a jejího vzniku.
  7. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
  8. Způsoby prodávajícím nabízené dopravy, možnosti dodatkových služeb a jejích podmínky pro uplatnění naleznete v sekci týkající se dopravy a platby.

VII. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
  • je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  1. V případě zboží uvedeného v čl. V. odst. 1. kupující bere na vědomí, že s ohledem na povahu výrobku se dodané zboží může odlišovat od fotografií uvedených na e-shopu výrobce, a to zejména co do velikosti, barvy, chuti, vůně apod. Takové odlišnosti nelze považovat za vady výrobku ve smyslu výše uvedených ustanovení občanského zákoníku a kupujícímu z těchto důvodů nenáleží níže stanovená práva z vad. 
  2. Odpovědnost prodávajícího uvedená v čl. VII. odst. 2 se neuplatní v případě, že kupující převezme zboží na místě určeném kupujícím nikoliv v den dodání zboží. V takovém případě rovněž kupující nemá níže stanovená práva z vad.
  1. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, pakliže toto nevylučuje povaha předmětného zboží a kupujícím byly dodrženy podmínky skladování zboží uvedené na e-shopu prodávajícího u každého jednotlivého kusu výrobku. Toto ustanovení neplatí v případě zboží uvedeného v čl. V. odst. 1.
  2. Nemá-li věc vlastnosti stanovené v článku VII. odst. 2 obchodních podmínek, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy, vyjma zboží uvedeného v čl. V. odst. 1. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  3. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
  4. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. 
  5. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, vyjma zboží uvedeného v čl. V. odst. 1. Je-li na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost.

  6. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

11.Ustanovení uvedená v článku VII. odst. 2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

12.Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující, ve smyslu ustanovení § 2106 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, právo na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, na odstranění vady opravou věci, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. V případě, že kupující je spotřebitelem, je volba řešení vytknutých vad zboží, které jsou porušením smlouvy, na prodávajícím. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.

13.Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo přiměřenou slevu z kupní ceny. Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady. Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

14.Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy spotřebitel vytkne vady výrobku u prodávajícího.

15.Kupující má právo na úhradu minimálních nutných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejdéle do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena) a byly vynaloženy skutečně a účelně. (V případě poštovného za minimální nutné náklady je považována nejlevnější možná služba, kterou lze vadné zboží dodat k řízení). Kupující je povinen tyto náklady při jejich uplatnění věrohodným způsobem prodávajícímu prokázat.

16.Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

17.Adresa pro zaslání zboží k reklamaci: ToVi s.r.o., Kudrnova 234/4a, 150 00 Praha 5.

VIII.Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší příslušné soudy. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne. Spotřebiteli náleží právo využít v souladu se zákonem a příslušnými podmínkami, institutu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů (ADR) při České obchodní inspekci.

Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.

Zahájit alternativní řešení sporu je rovněž možné prostřednictvím on-line formuláře na stránkách https://webgate.ec.europa.eu/odr/.

  1. Další práva a povinnosti smluvních stran
  2. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
  3. Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy info@ovocnedarky.cz Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Pakliže to vyžaduje povaha zboží, je kupující povinen se seznámit s informacemi k užívání zboží, jeho složení a obsažených alergenech, uvedených na e-shopu prodávajícího u každého jednotlivého kusu výrobku.

Obchodní podmínky jsou platné od 15.1.2025 a platí do vydání nových podmínek.

 

2. Poučení o právu spotřebitele na odstoupení od smlouvy

 

Právo odstoupit od smlouvy

  1. V postavení spotřebitele máte právo odstoupit od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy bez uvedení důvodu. Nesmí se však jednat o situaci, kdy je dle zákona či obchodních podmínek prodávajícího vyloučeno.
  2. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je spotřebitel povinen o svém odstoupení od této smlouvy informovat společnost ToVi s.r.o., IČ: 199 02 646, se sídlem Pitkovická 993/13, 100 00 Praha 10. Odstoupení od smlouvy může být učiněno např.
  1. v elektronické podobě na e-mailovou adresu info@ovocnedarky.cz,
  2. písemně dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu: Pitkovická 993/13, 100 00 Praha 10 
  3. využitím vzorového formuláře a jeho zasláním písemně dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb či v elektronické podobě na e-mailovou adresu.
  1. Pro odstoupení od smlouvy je možné využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, ale není to však povinností spotřebitele. 
  2. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.

 

Důsledky odstoupení od smlouvy

  1. Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  2. Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  3. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
  4. Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
  5. Podnikatel převezme zboží od spotřebitele v jeho domácnosti na své náklady, jestliže spotřebitel odstoupí od smlouvy uzavřené mimo prostor obvyklý pro podnikatelovo podnikání, zboží bylo dodáno do domácnosti spotřebitele v okamžiku uzavření smlouvy a povaha zboží jej neumožňuje odeslat obvyklou poštovní cestou.

 

Případy, kdy spotřebiteli nenáleží právo odstoupit od smlouvy 

  1. Zákon stanoví případy, kdy není možné od smlouvy do 14 dnů odstoupit. Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy 
  1. od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu, od kupní smlouvy o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím, od kupní smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit
  2.  o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
  3. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
  4. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
  5. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  6. o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
  7. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
  8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
  9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
  10. o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
  11. uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
  12. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
  13. poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,

 

  1. Bližší informace jsou uvedeny v čl. V. obchodních podmínek, které jsou uveřejněny na webových stránkách prodávajícího.

Oznámení o odstoupení od smlouvy o dílo (formulář)



Adresát:

Společnost ToVi s.r.o., 

IČ: 199 02 646,

sídlem Pitkovická 993/13, 100 00 Praha 10

e-mail: info@ovocnedarky.cz

 

Spotřebitel:

Jméno:

Příjmení:

Bydliště:

Tel. číslo:

E-mail:



Tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy uzavřené dne _______________ č. _____________.

 

Datum: ______________

Podpis spotřebitele: ________________

 

  1. Obchodní podmínky pro podnikatele a právnické osoby
  2. Úvodní ustanovení
  3. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) firmy ToVi s.r.o., IČO: 199 02 646, se sídlem Pitkovická 993/13, Strašnice, 100 00 Praha 10, (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a fyzickou osobou podnikatelem, který má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání nebo právnickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese https://www.ovocnedarky.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).

  4. Tyto obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, není právnickou osobou či osobou, jež nejedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání. Pro tyto osoby se uplatní úprava obchodních podmínek určené pro fyzické osoby spotřebitele.

  5. Fyzická osoba, která v právním styku s prodávajícím uvede své identifikační číslo, bere na vědomí, že se vůči prodávajícímu prezentuje jako fyzická osoba vykonávající podnikatelskou činnost nebo samostatný výkon povolání, a z tohoto důvodu budou vůči němu účinné obchodní podmínky vztahující se k fyzickým osobám vykonávající tuto činnost a obchodní podmínky určené pro fyzické osoby spotřebitele se pro daný právní vztah nepoužijí. Tato osoba se jich nemůže ani platně dovolat.

  6. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

  7. Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito obchodními podmínkami a je si vědom, že ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

  8. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 

  1. Uživatelský účet
  2. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může kupující provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

 

  1. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné. Poruší-li kupující povinnost správného uvádění svých údajů a vznikne-li tím prodávajícímu škoda, může tuto škodu po kupujícím požadovat. Vznikne-li uvedením nesprávných údajů kupujícího škoda kupujícímu, jde tato škoda plně k jeho tíži.

  2. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu v rozsahu, který je obvyklý vzhledem k předmětu činnosti kupujícího, a dále s přihlédnutím ke způsobu zastupovaní kupujícího navenek.

  3. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám. Tím není dotčen článek II. odst. 3.

  4. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 36 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

  5. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

 

III. Uzavření kupní smlouvy

  1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

  2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

  3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.

  4. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
  • objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
  • způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
  • informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
  1. Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „OBJEDNAT S POVINNOSTÍ PLATBY“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).

 

  1. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

 

  1. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím dle § 1745 občanského zákoníku vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

 

  1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

 

  1. Prodávající si vyhrazuje ve výjimečných případech a po předchozím informování kupujícího, právo na změnu kupní smlouvy, kdy v případě nesouhlasu kupujícího s touto změnou má právo prodávající z tohoto důvodu od kupní smlouvy odstoupit, případně také dle uvážení prodávajícího bez předchozího pokusu o změnu odstoupit od této kupní smlouvy dle § 2001 občanského zákoníku. Tak může být činěno pouze v případech zjevné chyby webového rozhraní, případně jiné zjevné chyby v prezentaci výrobků na webovém rozhraní obchodu. V takovém případě prodávající neprodleně po zjištění chyby informuje kupujícího.
  2. Cena zboží a platební podmínky
  3. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
  • platební kartou nebo online bankovním převodem přes platební bránu na webovém rozhraní prodávajícího,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2902718934/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále jen „účet prodávajícího“).
  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. Kupní cenu je splatná nejpozději do 16 h před plánovanou expedicí zboží. V případě, že kupní cena nebude uhrazena včas, výroba objednaného zboží nebude zahájena.

    4. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  3. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
  4. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
  5. Odstoupení od kupní smlouvy
  6. Kupující bere na vědomí, že v právním styku s prodávajícím se nepovažuje za spotřebitele a z tohoto důvodu se se na něj neuplatní úprava občanského zákoníku upravující spotřebitelské smlouvy dle ustanovení § 1810 a násl. Občanského zákoníku.

  7. Přeprava a dodání zboží
  8. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

  9. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že kupující převezme zboží na místě určeném kupujícím nikoliv v den dodání zboží a jedná-li se současně o zboží podléhající rychlé zkáze či o zboží s krátkou dobou spotřeby, nenese prodávající s ohledem na povahu zboží odpovědnost za jeho vady způsobené pozdním převzetím zboží kupujícím. Zboží podléhající rychlé zkáze či o zboží s krátkou dobou spotřeby nelze opakovaně doručovat a je nutné jej spotřebovat do 24h, resp. 14h od převzetí.

  10. V případě, že se nejedná o zboží podléhající rychlé zkáze či o zboží s krátkou dobou spotřeby, pakliže je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení. 

 

  1. V případě, že zboží nebude prodávajícím kupujícímu doručeno z důvodu vyšší moci (např. pandemie, živelná pohroma atd.), má kupující právo na vrácení kupní ceny po prodávajícím. Kupující však nemá právo po prodávajícím na náhradu škody, která z tohoto důvodu kupujícímu vznikla.

  2. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.

  3. V případě neporušeného obalu, ale následného zjištění poškození obsahu zásilky, doporučujeme co nejdříve, nejlépe ihned po převzetí, toto poškození nahlásit prodejci, v nejlepším případě přímo patřičnému dopravci. Předejdete tímto jednáním případnému sporu mezi prodávajícím a kupujícím v otázce příčiny poškození a jejího vzniku.

  4. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

  5. Způsoby prodávajícím nabízené dopravy, možnosti dodatkových služeb a jejích podmínky pro uplatnění naleznete na webových stránkách v sekci týkající se dopravy a platby.

 

  1. V případech, kdy bude mezi stranami dohodnuto předání zboží na prodejně, kupující je povinen si zboží vyzvednout do pěti pracovních dnů. Pakliže se jedná o zboží podléhající rychlé zkáze, je povinen si jej vyzvednout téhož dne, kdy zboží bude způsobilé k převzetí. V opačném případě prodávající neodpovídá za jakost zboží a kupující nemůže z takového důvodu zboží převzít.

 

  1. Pro případ, že kupující poruší povinnost plynoucí mu z článku VI. odst. 8, zavazuje se kupující zaplatit za každý den prodlení s touto povinnosti smluvní pokutu ve výši 0,5 % z ceny zboží bez DPH za každý započatý den. Prodávající má až do odevzdání věci práva a povinnosti schovatele.

 

VII. Práva z vadného plnění

  1. Prodávající odevzdá kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, plní prodávající v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý.

 

  1. V případě zboží podléhající rychlé zkáze či zboží s krátkou dobou spotřeby kupující bere na vědomí, že s ohledem na povahu výrobku se dodané zboží může odlišovat od fotografií uvedených na e-shopu výrobce, a to zejména co do velikosti, barvy, chuti, vůně apod. Takové odlišnosti nelze považovat za vady výrobku ve smyslu výše uvedených ustanovení občanského zákoníku a kupujícímu z těchto důvodů nenáleží níže stanovená práva z vad. 

  2. Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později. Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti. Povinnosti prodávajícího ze záruky za jakost tím nejsou dotčeny.

  3. Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

  4. Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.

  5. Kupující se zaručuje za jakost ve lhůtě obvyklé s ohledem na povahu daného zboží, pakliže kupujícím byly dodrženy podmínky skladování zboží uvedené na e-shopu prodávajícího u každého jednotlivého kusu výrobku, se kterými je kupující povinen se při objednávce zboží seznámit.

  6. Zárukou za jakost dle článku VII. odst. 3 se prodávající zavazuje, že věc bude po určenou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

  7. Záruka za jakost se vztahuje pouze k předmětu kupní smlouvy, a tedy doprava a obdobné služby, které jsou obvykle s kupní smlouvou spojeny nejsou kryty zárukou za jakost.

  8. V případě, že kupující uplatní práva z vad ve lhůtě, po kterou se prodávající zavázal k jakosti zboží dle článku VII. odst. 6, vyhrazuje si kupující právo na určení, jakým způsobem bude reklamační řízení vyřízeno dle způsobů uvedených v článku VII. odst. 10, popřípadě v odůvodněných případech reklamaci neuzná.

  9. V případě důvodnosti reklamace zboží může prodávající od smlouvy odstoupit, dodat nové zboží, odstranit vadu opravou věci nebo vrátí kupujícímu přiměřenou částku z kupní ceny. Ustanovení § 2106 a § 2107 občanského zákoníku se nepoužije. V případě, že bude zvolena možnost řešení reklamačního řízení spočívající ve vrácení finančních prostředků z kupní ceny kupujícímu, prodávající vrátí pouze finanční prostředky ve výše ceny zboží, cena za dopravu zboží jde vždy k tíži kupujícího. Toto platí i v případě vrácení poměrné části z finančních prostředků z kupní ceny.

  10. Ustanovení uvedená v článku VII. odst. 6 se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

  11. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy spotřebitel vytkne vady výrobku u prodávajícího.

  12. Prodávající si vyhrazuje lhůtu třiceti dnů k posouzení důvodnosti reklamace a popřípadě k rozhodnutí, jakým způsobem bude vada zhojena dle článku VII. odst. 10.

  13. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

  14. Adresa pro zaslání zboží k reklamaci: ToVi s.r.o., Kudrnova 234/4a, 150 00 Praha 5.

  15. Přijetím těchto obchodních podmínek kupující souhlasí s tím, že veškeré spory vyplývající z realizace, výkladu nebo ukončení smluvního vztahu (dále jen „spory“) bude s prodávajícím řešit nejprve smírnou cestou – dohodou s cílem realizovat předmět smlouvy. Není-li vyřešení sporu smírnou cestou možné, může se kterákoliv ze smluvních stran obrátit na soud. Přijetím těchto obchodních podmínek kupující souhlasí s tím, že v souladu s ustanovením § 89a zákona č. 99/1963 Sb., Občanského soudního řádu, ve znění pozdějších předpisů, veškeré případné spory vzniklé z obchodněprávních vztahů mezi kupujícím a prodávajícím, jakož i spory o výklad těchto obchodních podmínek, pro které jsou jinak věcně příslušné okresní, případně krajské soudy České republiky, budou předloženy k rozhodnutí Obvodnímu soudu pro Prahu 5, případně Městskému soudu v Praze, v případě, že k projednání věci je příslušný krajský soud. Účastník, proti němuž bude návrh směřovat, bere tuto skutečnost na vědomí a souhlasí s ní bez výhrady.

 

VIII.Řešení sporů

  1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší příslušné soudy. Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.
  2. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
  3. Další práva a povinnosti smluvních stran
  4. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. Nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího již předáním zboží. V případě, že byla mezi stranami ujednána lhůta pro převzetí zboží a následně k tomu z příčin na straně kupujícího nedošlo, přechází nebezpečí škody na věci v tomto časovém okamžiku. V případech, kdy nebyla tato lhůta ujednána, použije se lhůta stanovena v článku VI. odst. 8. Ustanovení § 2082 občanského zákoníku se nepoužije.

  5. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

 

  1. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  2. Pakliže to vyžaduje povaha zboží, je kupující povinen se seznámit s informacemi k užívání zboží, jeho složení a obsažených alergenech, uvedených na e-shopu prodávajícího u každého jednotlivého kusu výrobku.

Obchodní podmínky jsou platné od 15.1.2025 a platí do vydání nových podmínek.